پیشرفتهای جدید در بیمه کارگری و سنگهای بزرگتر پیش پای تولید!!!

علی اصغر باقری

تا چندی قبل یک نفر در شهرک صنعتی یزد کارهای بیمه ای را انجام می داد.

به مرور زمان این فعالیت کاهش و به روزهای خاصی تبدیل و در نهایت به پنج روز آخر هر ماه تقلیل یافت تا اینکه به طور کلی آن فرد را از آنجا برداشته و هم اکنون واحدهای تولیدی باید لیست بیمه ای را به واحد یزد در خیابان فرخی با آن شلوغی ببرند.

جدای از این اخیراً فرمهای بیمه ای را تغییر داده و علاوه بر فرم باید اطلاعات لازم را بر اساس یک نرم افزار پیچیده داخل یک سی دی قرار داده و به همراه فرم تحویل دهند.

اگر چه این کار برای واحدهای تولیدی بزرگ که دارای حسابداران  خبره اداری هستند مشکل چندانی ایجاد نکند ولی برای واحدهای کوچک که کارگر محدود داشته و آشنایی چندانی با مسائل نرم افزاری ندارند دشواری بزرگی ایجاد کرده  چرا که باید ابتدا به کافی نت مراجعه و با پرداخت دو هزار تومان اطلاعات لازم که فراتر از گذشته است را وارد کنند و همین موجب رفت و آمدهایی برای تکمیل می گردد.

 با مراجعه به سازمان و با برخورد به کوچکترین نقص باید مجدداً به کافی نت مراجعه و اشکال برطرف شود.

همین مسئله چه بسا باعث می شود کارفرمای واحد تولیدی کوچک چند روز کاری را برای رد نمودن فرم بیمه از دست داده و اعصابش را خرد نماید.

براستی چرا طرحهای جدید بدون ملاحظه همه جوانب کار به مرحله اجرا در می آید و سنگی را بر سنگهای پیش پای تولید می افزایند؟!!

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا